دکتر مهراندخت عابدینی
Close this search box.

پرسش و پاسخ

• زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟

زایمان طبیعی و سزارین هر دو مزایا و معایب خود را دارند. زایمان طبیعی خطر عفونت و عوارض کمتری دارد. همچنین، ریکاوری و درد بعد از زایمان طبیعی کمتر است. از طرف دیگر، در زایمان سزارین، نوزاد از طریق برش در شکم و رحم مادر به دنیا می‌آید. این روش بسیار سریعتر است. با این حال، سزارین با خطراتی مانند خطر عفونت، خونریزی و عوارض جراحی همراه است.

• آیا می توان بعد از تنگ کردن واژن زایمان طبیعی داشته باشیم؟

بعد از انجام واژینوپلاستی می توانید باردار شوید و زایمان طبیعی داشته باشید تنها ممکن است واژن شما دوباره در اثر زایمان  طبیعی و بارداری شل شود. پس اگر برای شما جراحی تنگ کردن واژن خیلی ضروری نیست بهتر است بعد از آخرین بارداری و زایمان عمل تنگ کردن واژن را انجام دهید تا اثرات آن ماندگار بماند.

• کاربرد لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی یکی از شیوه‌های کم تهاجمی برای انجام بعضی از عمل‌های جراحی است. در برخی موارد، لاپاراسکوپی می‌تواند برای تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند کیست تخمدان، فیبروئید رحم، آبسه لگن، چرک دردناک، ناباروری و سرطان‌های تولید مثل مورد استفاده قرار گیرد.

• آیا دختران باکره هم می توانند جراحی زیبایی واژن داشته باشند؟

بله، دختران باکره هم می‌توانند جراحی زیبایی واژن را انجام دهند. این جراحی برای حفظ زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی کاربرد دارد و تغییرات بسیار زیادی بر روی لابیا یا لبه‌های اطراف واژن ایجاد می‌کند که با زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی کمک می‌کند.

• آیا بعد از لابیاپلاستی می توان باردار شد؟

بله، بعد از لابیاپلاستی می‌توان باردار شد. این جراحی برای حفظ زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی کاربرد دارد و تغییرات بسیار زیادی بر روی لابیا یا لبه‌های اطراف واژن ایجاد می‌کند که با زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی کمک می‌کند. انجام این جراحی برای باروری و زایمان در آینده تأثیری ندارد و بعد از انجام لابیاپلاستی، بارداری و زایمان به صورت طبیعی امکان‌پذیر است.